Dieta Porady

Co jeść aby schudnąć?

Stosujesz zasady zdrowego odżywiania, uprawiasz sport, pijesz dużo wody, a waga nie chce już spaść ani grama więcej? W schudnięciu pomoże Ci – uwaga! – jedzenie. Przeczytaj nasz poradnik, co jeść, żeby wzmocnić efekt ćwiczeń i zwiększyć spalanie.

Owoce to zdrowy sposób na podniesienie cukru we krwi i dostarczenie węglowodanów. Świeże owoce jak banany czy jabłka mają mnóstwo witaminy C i dostarczają zdrowej dawki energii przed ćwiczeniami. Unikaj jednak ciężkostrawnych owoców, jak cytrusy, które mogą utrudniać ćwiczenie i powodować skurcze żołądka.

Jogurt grecki to świetna przekąska przed wizytą na siłowni , gdyż zawiera dwa razy więcej białka niż zwykły jogurt i dodatkowo dostarcza zdrowych węglowodanów potrzebnych przy zwiększonym wysiłku. Jednocześnie połączenie białka i węglowodanów jest doskonałym środkiem pobudzającym wzrost mięśni.

Płatki z otrębami są doskonałe w podwyższaniu efektywności ćwiczeń. Wysoka zawartość błonnika i betainy dają energetycznego kopa i zwiększają metabolizm. Otręby mają także dobroczynny wpływ na pracę komórek i zapobiegają odwodnieniu podczas wysiłku. Możesz dodać zjeść je na przykład z ulubionymi owocami i jogurtem (nie owocowym!).

Zwykle około godzinę po ćwiczeniach organizm zaczyna domagać się czegoś odżywczego, aby uzupełnić to, co spalił i odżywić mięśnie. Wybierz wtedy kurczaka, jaja lub ryby, które dostarczą mięśniom aminokwasów, niezbędnych do ich wzmocnienia i wzrostu.

Dobrym rozwiązaniem jest także płynny posiłek w postaci koktajlu. Dla większości z nas zjedzenie obfitego dania po wyczerpującej gimnastyce jest niełatwe, tymczasem dla dobrego efektu i poprawienia kondycji mięśni powinniśmy dostarczyć im niezbędnych składników pokarmowych. Wybierzcie wtedy koktajl lub popularne smoothie, pamiętając o aminokwasach. Jeśli macie ochotę na coś słodkiego niech to będą owoce, zdecydowanie żadnych pseudozdrowych batoników z ziarnami, oblanych słodkim syropem.

Jeśli do tej pory owies kojarzył się Wam głownie z ulubionym pożywieniem konia, czas poszerzyć horyzonty w kuchni i przekonać się do tradycyjnej owsianki. Płatki owsiane są niezastąpionym źródłem glukozy niezbędnej do odżywienia mięśni. Są też idealne, jeśli chcesz zrzucić zbędne kilogramy, gdyż pobudzają organizm do szybszego spalania tłuszczu.

Kolejny sprzymierzeniec w spalaniu to suszone owoce i orzechy. Są dobrą przekąską po ćwiczeniach, gdyż uzupełniają stracone minerały. Spożywanie ich przed ćwiczeniem, na przykład w postaci muesli, zapewnia stabilny poziom cukru podczas całego treningu. Suszone owoce są też źródłem białka niezbędnego do budowy mięśni i wydłużenia optymalnego poziomu energii.

Agnieszka Sobkiewicz
Redaktor naczelny portalu Promedycyna.pl - z branżą związana od ponad 5 lat.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *